maandag 22 september 2008

4-daagse safari naar Kakadu, Katherine en Litchfield

Sorry voor de eventuele fouten, maar het moet hier allemaal snel gaan.

Hallo allemaal, hier zijn we weer. We zijn net terug van onze 4-daagse "Adventure" safari. We werden opgehaald door Steven onze gids en vingen onze reis aan met 11 personen. Internationaal gezelschap uit Spanje, Nieuw Zeeland, Canada en Nederland (natuurlijk).

Dag1: in Kakadu
Spotting Crocodiles, waar we de dieren in hun natuurlijke omgeving konden waarnemen. Echt een spannende ervaring. Na de middag bezochten we grotten met rotsschilderingen van de Aboriginals. Nadien klommen we naar het plateau van Ubirr, waar we een prachtig 360 gr uitzicht hadden van de fantastische natuur er omheen. Echt rustgevend. Hier werden ook opnames gemaakt voor de film "Crocodile Dundee".

Dag 2: in Kakadu
In de voormiddag "Rock Art van de Aboriginals" en uitleg over de aanwezige termietenheuvels.
Na de middag konden we genieten van een frisse duik in de Gunlon Creek.

Dag 3: in Katherine
In de voormiddag hebben we de afvaart, met een t, gedaan van de Katherine Gorges, waar de prachtigste natuurelementen naar boven kwamen qua wildgroei van planten en ruwe natuur. Na de middag brachten we een bezoek aan de goudmijnstad "Pine Creek" en daarna naar de watervallen van Coo (oeps excuseer ons) van Edith Falls, waar een zwempartij niet mocht ontbreken.

Dag 4: in Litchfield
"Bushwalk" in het Monsoon regenwoud waar ook de Buley Rockholes, Wangi Falls (heel mooie dubbele waterval) en de Florence Falls op onze weg lagen.
Rond 18u30 waren we terug in ons hotel om eens vroeg onder DE WOL te kruipen (elke dag ± 37 gr) daar we elke dag om 6u00 gewekt werden door strenge gids Steven (schitterende kerel).

Morgen vliegen we verder naar Alice Springs om woensdagmorgen 24-09 onze volgende 5-daagse safari door het "Red Center" gebied aan te vangen.

Hierbij de link naar de foto's: http://www.flickr.com/photos/28726123@N05/sets/72157607431091553/

We will be back: eind september!

Unknown zei

Amaai,prachtige natuur.Vooral de watervallen spraken me aan. Het is de moeite waard om zo lang te vliegen. Als de volgende trip net zo indrukwekkend is hebben jullie nu al een onvergetelijke reis !
Rietje

Anoniem zei

jammer ik kan de foto's niet zien...je moet je weer registreren denk ik...
Maar de tekst lijkt al spannend.

aabos groetjes

Anoniem zei

Deze link werkt ook om de foto's te bekijken... http://www.flickr.com/photos/28726123@N05/sets/72157607431091553/show/

Die zitten daar goed presies.?

Den Aabos.

Anoniem zei

Hallo Frans (en Guido, die ik niet ken), heb even een kijkje genomen naar jullie belevenissen en zie dat jullie volop genieten. Doe zo voort! Nog heel veel plezier en goede reizen gewenst vanuit Tholen.